Ikke til salg. Lidt historie om kabinescooteren: I Tyskland var BMW truet af konkurs og man havde ikke længere penge til at lave en ny minibil. Der var imidlertid en anden mulighed: man kunne bygge på licens.
På messen Salone dell'automobile di Torino opdagede BMW Isettaen og så deri en chance for BMW. Man blev enig med Iso om en aftale, hentede en Isetta på fabrikken og optimerede konstruktionen. Isettaen fik en ombygget encylindret motor fra BMW's motorcykelprogram, hvilket var et signal til kunden om, at man kunne regne med den sædvanlige BMW kvalitet. Det viste sig at det blev en succes.
Isettaen kunne ganske vist ikke afværge den økonomiske krise ved BMW, men betød trods alt at man vandt tid. Den 5. marts 1955 blev Isettaen præsenteret for offentligheden til en pris af 2.580 DM. Fagpressen var imponeret.
Den simple konstruktin i Isettaen blev en succes. Mellem 1955 og 1962 blev der solgt 161.728 Motocoupés. Dette tal blev kun overgået af Goggomobil fra virksomheden Glas fra Dingolfing.
Successen med Isettaen skaffede BMW den nødvendige finansielle luft til at kunne udvikle nye mellemklassemodeller, såsom BMW 1500. Uden Isettaen ville virksomheden formentlig ikke have eksisteret i dag. Denne vogn kan ses til udstilling ved Skinbjerg Auto, Se alle bilerne på www.skinbjerg.dk.