Chevrolet Corvette

 Stingray  · 2 dørs
Ring for pris
Ring for pris

Beskrivelse af bilen

IKKE TIL SALG:...........

I 1974 erstattede et nyt bagkofangersystem de firkantede bageste og krom bagkofangerblade, der blev introduceret i 1967, med et trimmet, tilspidset urethandæksel med en integreret nummerpladeholder og fordybninger til varemærket runde baglygter. Nedenunder sad en kasse-sektion aluminium slagstang på to Omark-bolt skyder beslag svarende til det system, der blev brugt i næsen, som gjorde det muligt for Corvette at bestå føderale fem-mph slagtest på bagsiden såvel som foran. Det nye bagdesign var mere tidssvarende end 60'ernes form, som det erstattede med langt de fleste entusiaster, der tog det nye design til sig. Kun for 1974-modellen krævede støbebegrænsninger venstre og højre kofangerafdækning med en lodret midtersøm. Tyverialarmnøgleaktiveringen blev flyttet fra bagpanelet til venstre forskærm.

Car and Driver magazine sagde: "...Vi tror, ​​at fronten og bagenden sammen producerer en 'støbt' form, der taler om funktion frem for indretning." Chevrolet kommenterede det nye halestykke i '74 Corvette salgsbrochuren: "Tag stylingen. Vi ville ikke bare ændre det for forandringens skyld. Men da vi gjorde den bagerste kofanger stærkere, fik vi Corvettes bageste styling til at se anderledes ud. Og vi tænker bedre...” [21]

En 1974 Stingray udstyret med L48 195 hk (145 kW) small-block var i stand til 0-60 mph på 6,8 sekunder; [22] sammenlignelig med 6,5 sekunders tid af 1968 small-block vurderet til 300 hk (224 kW); bevis på, at 1972-74 Corvette-motorerne havde rigelig effekt uanset reducerede hestekræfter og netto ( hk ) ratings. [23] L-82-motoren forblev på 250 hk (186 kW), og 454 cu i (7,4 L) LS4 faldt lidt til 270 hk (201 kW).

Højtydende bilermagasinet i en L48, L82 og LS4 sammenligningstest, september 1973, sagde: "Vores valg for den bedste præstation skal gå til basis 350 L48 motoren...L48 leverer al den acceleration, du nogensinde har brug for på vejen på en stabil, kraftfuld måde... desuden kører den køligt, går i tomgang og kan sejle hele dagen med 160 km/t. L48 tog 6,8 sekunder at nå 60 mph (97 km/t) , L82, 6,7 sekunder og LS4 454, 6,4 sekunder.På Bridgehampton road-banen og over ride- og håndteringsbanen på Suffolk County Raceway var basis L48-coupéen igen vores valg...L-82 havde samme balance som L48, men hvis vi ikke havde det rigtige omdrejningstal gennem et hjørne, eller i det forkerte gear, gjorde (L82's) manglende drejningsmoment sig selv igen...L48 var den bedst afbalancerede af de tre." Afslutningsvis sagde de: " Corvetten som totalkoncept har altid været langt mere end summen af ​​dens enkelte dele. Det kan den fanatiske kundekreds, der køber 30.000 af dem om året, bevidne. Og vi vil attestere det faktum, at efter 20 år er Corvetten mere end stærk. Det er stadig indbegrebet af den amerikanske motoroplevelse."[22]


*Forbehold for indtastnings og beregningsfejl.

Specifikationer

1.reg.01/1975
Km.1
BrændstofBenzin
TypePersonvogn
Motor
Antal døre2
Gear typeManuel gear

Vil du vide mere, eller ønsker du en prøvetur?

Kontakt os for at få flere informationer ang. bilen og en evt. prøvetur. Ring på 98 19 36 66,

Book prøvetur

Cookies-, GDPR- og privatlivspolitik

Hos os benytter vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside.
Derudover anvender vi cookies til at understøtte markedsføringen af vores services.

Ved at trykke ”Ok, forstået” eller klikke videre på siden accepterer du vores brug af cookies.

Ved at trykke ”Nej tak” vil vi ikke benytte cookies men vær opmærksom på, at det kan påvirke din brugeroplevelse.