Thunderbird indtog produktionen til 1955 modelåret som en sporty to-sæders cabriolet. I modsætning til Chevrolet Corvette blev den ikke markedsført som sportsvogn. Ford placerede Thunderbird som en opskalere model og krediteres med at udvikle et nyt markedssegment, den personlige luksusbil. I 1958 fik Thunderbird en anden række sæder. Succeserende generationer blev større, indtil linjen blev nedsat i 1977, igen i 1980 og igen i 1983. Salget var godt indtil 1990'erne, da store 2-dørs coupes blev upopulære. Den oprindelige produktion ophørte ved udgangen af 1997. I 2002 startede produktionen af Thunderbird igen; en genoplivet 2-sæders model, der lancerede slutningen af 2005-modelåret. Fra sin introduktion i 1955 til sin endelige udfasning i 2005 producerede Ford over 4,4 millioner Thunderbirds
.
DENNE BIL ER IKKE TIL SALG MEN TIL UDSTILLING:
ALLEREDE I 1955 VAR UDSTYRET MED EL RUDER, AUTOMATGEAR; OG EL SÆDER...!